Dnes již jediní žijící z pohrobků chodovské legendy GOODFOUL vysílají do světa třetí studiovou nahrávku, která zůstává věrna melancholické větvi emorockové hudby lehce líznuté post-hardcoreovou znepokojující hutností i post-rockovou zvlněností. MOSSAMBIC stejně jako na poslední desce prokazují schopnost jít po silných melodiích a ždímat je na maximum a přece nesklouznout k laciným a klišovitým melodickým formám. V „Promise“ se oproti minulosti více prosazují široce roztažené klávesové plachty, které jsou při živé prezentaci zatlačeny do pozadí produkce, na nahrávce se však leckdy trochu nezdravě derou kupředu a obrušují zuby bustrovaným kytarám, stejně tak poněkud potlačují tlak a důraz některých míst.
Vrshakův vokál se ve skladbách vyskytuje s o něco nižší četností, než tomu bylo v minulosti, navíc jsem získal dojem, že se posouvá k umírněnější formě. Četnější jsou méně extrémní polohy, recitace, šeptání, pseudomelodické zpěvy nebo naléhavé deklamace. Jeho typické hysterické řvaní je odsunuto na vedlejší kolej. Osobně v tom nevidím problém, spíše naopak, docela dobře si dokážu i představit, že by mě od MOSSAMBIC bavily i čistě instrumentální skladby. Popřípadě příklon k textové složce, neboť od minula stále ještě nevymizela toporně česká příchuť anglických slov.
Jediná skladba, která mi přijde trochu podivná, je trojka „The Fall“, do které se MOSSAMBIC snažili propašovat arabské prvky, jež by měly zřejmě působit osvěžujícím, zajímavým dojmem. V mých uších však v koloritu tvorby chodováků působí trochu lacině. Nejsilnějším místem „Promise“ je závěrečný majestátně gradující opus „Sorrow“.
Další změnou je zvuk ze studia Davos, který má trošku jiný charakter, než tomu bylo v minulosti. Nelze říci, že je horší nebo lepší. Je zkrátka jiný a stejně jako u minulého alba „Only One“ mu nelze příliš vytknout.
MOSAMBIC natočili desku, která jde dál v započaté cestě. Nesnaží se o novátorské přístupy nebo zásadní zlomy. Jde za tím, v čem jsou její autoři dobří, a to jsou rozvláčné melancholické skladby s téměř scénickými dimenzemi a s velkým důrazem na emocionalitu.